Despre Noi

COORDONATE ISTORICE

Comuna Gălăuţaş, cu o populaţie de aproximativ 2800 locuitori (80% români şi 20% maghiari ), cu o întindere de 4 km pe şoseaua naţională, situată paralel cu râul Mureş, în imediata vecinătate a municipiului Topliţa. Dispune de condiţii ca toţi copiii de vârstă şcolară să beneficieze de şansa la educaţie, neexistând pană în acest moment cazuri de abandon şcolar.

Ocupaţia de bază a locuitorilor comunei Gălăuţaş este agricultura, în special zootehnia şi prelucrarea lemnului.

Educaţia elevilor se realizează în cele 5 unităţi  şcolare ale comunei:

  • 2 cu învăţământ preşcolar;
  • 1 cu învăţământ preşcolar şi primar;
  • 1 cu învăţământ primar;
  • 1 cu învăţământ gimnazial.

Învăţământul în Com. Gălăuţaş a luat fiinţă în anul 1905. după 30 de ani s-a înfiinţat şcoala de centru, iar în anul 1937, Şcoala Generală Nr.1, cu clasele I-VIII Gălăuţaş- Harghita cu cea mai extinsă arie de cuprindere şcolară, extinsă în anii 1968-1969 şi care dispunea de un spaţiu de învăţământ corespunzător nevoilor acelor vremuri şi de perspectivă ale comunităţii.

După reforma învăţământului din 1948 se trece la învăţământul obligatoriu de 7 clase. Din anul 1964 se trece la învăţământul obligatoriu de 8 clase, iar din anul 1980 la cel de 10 clase. În anul 1996 şcoala primeşte titulatura de “DUMITRU GAFTON” după numele învăţătorului care şi-a  început  apostolatul la această şcoală. Dumitru Gafton a ajuns mai apoi preot militar în timpul  Primului Război Mondial, deputat, parlamentar  regal, senator de drept –  între anii 1931-1945, din partea judeţului Mureş.

În acest moment şcoala dispune de 16 săli de clasă, 2 laboratoare, 2 săli de sport,una mică şi una de dimensiuni normale, bibliotecă, sală de documentare pentru cadrele didactice şi bază sportivă. Şcoala îşi desfăşoară activitatea în condiţii normale , baza materială fiind una nesatisfăcătoare.

Din  5 Iulie 2012 prin Hotărârea Consiliului Local şcoala cu personalitate juridică primeşte titulatura de ŞCOALA GIMNAZIALĂ “DUMITRU GAFTON” GĂLĂUŢAŞ.     

De-a lungul anilor nu s-au semnalat fluctuaţii mari de elevi, efectivul de elevi fiind în general constant de la un an şcolar la altul, ceea ce presupune stabilitate a populaţiei, drept urmare creşte rolul şcolii în educarea copiilor comuniţăţii, insistându-se în acelaşi timp pe dezvoltarea personalităţii în funcţie de opţiunile fiecăruia.

VIZIUNE

Existenţa şcolii se justifică astfel: şcoala urmăreşte realizarea instruirii elevilor la cel mai înalt nivel, precum şi descoperirea şi promovarea talentelor. Cadrele didactice promovează un învăţământ creativ, având în centrul atenţiei:

  • gândirea critică a elevilor;
  • formarea pentru munca intelectuală;
  • lucrul independent;
  • comunicarea afectivă;
  • manifestarea respectului pentru cei din jur;
  • formarea unui comportament ecologic;

Întregul personal al şcolii, împreună cu familia şi celelalte componente ale societăţii, interesate de educaţie îşi exprimă dorinţa de a ajuta elevii să-şi descopere  talentele, să demonstreze flexibilitate şi capacitate de integrare  în medii diverse, să-şi formeze  motivaţiile proprii învăţări continue.

MISIUNE

Şcoala Gimnazială “ DUMITRU GAFTON” din Gălăuţaş este o şcoală europeană. Şcoala noastră promovează valorile creştine, accentuând iubirea între semeni, prietenia între etnii prin implicarea întregii comunităţi. Prin consiliere şi deschidere  se asigură educaţia şi siguranţa zilei de mâine, ghidându-se după deviza: PASIUNE,  IMPLICARE,   PERSEVERENȚĂ.

Încercăm să oferim elevilor un mediu școlar prietenos, un mediu propice asimilării informaţiilor  prin adoptarea  unor standarde educaționale realiste,posibil de atins, prin metode de evaluare corecte,transparente și menite a sprijini învățarea și competiția formarea abilităţilor teoretice şi practice, în formarea unor motivaţii care să conducă la formarea unor atitudini de respect, conştiinciozitate, admiraţie, atât faţă de importanţa educaţiei în viaţa de zi cu zi , cît şi a dascălilor ce conduc acest proces.

Promovând identificarea și dezvoltarea calităților și aptitudinilor fiecărui elev,satisfacem nevoia acestuia de a se simți ,capabil,integrat în colectiv și independent ceea ce-i va da posibilitatea să se  integreze activ în viaţa socială. Ne propunem să oferim un cadru flexibil, coerent, adecvat şi transparent pentru toţi elevii şi pentru toţi angajaţii, creând reale condiţii pentru un învăţământ de calitate.

Promovând colaborarea cu familia şi comunitatea locală, conducerea şcolii urmăreşte integrarea ulterioară a elevilor în viaţa socială şi asigurarea nevoilor educaţionale ale comunităţii.

Avem ca preocupare pregățirea elevilor pentru o lume în schimbare formându-le capacități, deprinderi și competențe care să le permită să-și găsească locul și menirea  socială. Şcoala  constituie cadrul democratic în care diversitatea punctelor de vedere poate fi exprimată liber şi deschis.

Scroll to Top